Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

Začína sa príprava na elektrifikáciu trate z Bratislavy do Viedne cez Marchegg

Dátum: 10.05.2021
Autor: Jana Vedejová
Počet videní: 3923
Začína sa príprava na elektrifikáciu trate z Bratislavy do Viedne cez Marchegg

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) podpísali zmluvu na spracovanie projektovej dokumentácie rekonštrukcie viaduktu na trati Devínska Nová Ves – Marchegg. 

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) podpísali zmluvu na spracovanie projektovej dokumentácie rekonštrukcie viaduktu na trati Devínska Nová Ves – Marchegg. Začína sa tak príprava na elektrifikáciu medzinárodnej železničnej trate z Bratislavy do Viedne.

„Elektrifikácia trate z Devínskej Novej Vsi na hranicu s Rakúskom, vrátane modernizácie hraničného mosta, bude znamenať priame a najrýchlejšie vlakové spojenie pre tisícky obyvateľov Slovenska, ktorí cestujú do Viedne a ďalej do sveta. Je to súčasť koridoru z bratislavskej Hlavnej stanice, kde prichádzajú rýchliky z celého Slovenska. O tomto projekte sa hovorí už dlhé roky, teraz je už naozaj čas konať, keďže naši rakúski susedia sú už vo finále modernizácie svojho úseku trate z Viedne po hranicu,“ povedal minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal.

Dôvodom navrhovanej rekonštrukcie traťovej koľaje v úseku Devínska Nová Ves št. hr. – ŽST Devínska Nová Ves je zlepšenie bezpečnosti a plynulosti železničnej dopravy, odstránenie súčasných prevádzkových obmedzení železničnej dopravy, ktoré vyplývajú z nevyhovujúceho stavu masívnej – klenbovej časti železničného mosta v km 37,910, ako aj zníženie nákladov na údržbu železničných mostov, železničného zvršku a spodku, či odstránenie blativých miest v koľaji a dosiahnutie vyššieho kvalitatívneho štandardu v osobnej doprave.

V projekte ide najmä o komplexnú rekonštrukciu mosta – jeho masívnej klenbovej časti, nosných konštrukcií (klenieb) a sanácia spodnej stavby. Pôvodný architektonický vzhľad mosta, teda tehlové klenby, kamenné čelá a piliere ako aj opory mosta, musia byť zachované. Stavba musí zahŕňať splnenie požiadaviek na vykonanie elektrifikácie trate a tiež podľa možnosti zohľadniť požiadavky Rakúskych železníc (ÖBB), ktoré vyplývajú z modernizácie a zdvojkoľajnenia trate na rakúskom území s výhľadovou rýchlosťou 200 km/h a na oceľovej časti mosta 140 km/h. 

Predmetom zákazky projektu je vypracovanie a podanie oznámenia o navrhovanej činnosti, dodanie dokumentácie stavebného zámeru, vypracovanie a dodanie projektovej dokumentácie pre stavebné povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby, zabezpečenie stavebných povolení pre realizáciu stavby a príp. majetkovoprávneho vysporiadania.

Zhotoviteľom projektovej dokumentácie je spol. Reming Consult a.s. Bratislava. Hodnota zákazky je 427 650 EUR.

Termín spracovania projektovej dokumentácie je nastavený tak, aby realizácia projektu komplexnej rekonštrukcie mosta bola ukončená v predpokladanom termíne do decembra 2023. Zároveň s realizáciou mosta bude realizovaný aj projekt elektrifikácie predmetnej trate, na ktorú je už spracovaná projektová dokumentácia. Zdvojkoľajnenie trate Devínska Nová Ves – Marchegg nie je predmetom žiadnej zo stavieb. V pláne je spracovanie štúdie realizovateľnosti na zdvojkoľajnenie predmetnej trate.  

Marcheggský viadukt:

Zdroj: https://bratislavskykraj.sk/ 

Komentáre sú dostupné až po prihlásení na Váš Facebook profil. Ak ste neodsúhlasili Cookies, komentáre sa nemôžu zobrazovať.