Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

Turistické trasy

Pešia dostupnosť po turistických trasách

Z Devínskej Novej Vsi sa môžete viacerými značenými turistickými chodníkmi dostať na mnohé turisticky zaujímavé miesta.

Modrá značka – prechádza krížom cez celú Devínsku Novú Ves.

• Smerom na západpokračuje cez Cyklomost slobody k zámku Schloss Hof. Za cyklomostom sa modrá značka rozvetvuje.
    • Severná vetva vedie do obce Marchegg priamo k Pálfiovskému zámku a k prírodnej rezervácii bocianov Storchenhaus.
    • Južná vetva vedie cez obec Markthof a Dunajskú hrádzu až k mostu cez Dunaj a za ním do bývalých rímskych kúpeľov Bad Deutsch-Altenbug. Tu sa modrá značka končí a následne po červenej sa dá odbočiť na západ k rímskym vykopávkam Petronell – Carnuntum, alebo na východ do Hainburgu.
  • Smerom na juh pokračuje modrá značka ku Pieskovcu, odtiaľ vedie súbežne s náučným chodníkom po vrstevnici okolo hornej časti bývalej lanovky, cez Waitov lom, Rázcestie pod Devínskou Kobylou, ulicou Hadia cesta, a končí v Devíne pod hradným bralom.

Žltá značka – začína na parkovisku pod Pieskovcom na konci ulice Slovinec, pokračuje naPieskovec, obchádza ho a cez rázcestie Lipové vychádza nad Pieskovec na vyhliadku Rovnica. Ďalej pokračuje po vrstevnici ponad Waitov lom, a končí na rázcesí pod Devínskou Kobylou napojením sa na modrú značku končiacu pri Hrade Devín.

Zelená značka – začína  na Námestí 6. apríla. Vedie okolo kultúrneho domu Istra Centrum a okolo Kostola Ducha Svätého, cez námestie Jána Kostru na Lipové a na vyhliadku Rovnica. Odtiaľ pokračuje do lesa. Na Bočnej ceste sa spája s červenou značkou vedúcou na rázcestie na vrchole Devínskej Kobyly vo výške 490 m n. m., kde zelená značka končí.

Červená značka – známa je pod názvom „Cesta hrdinov SNP"

• Dostaneme sa na ňu zelenou značkou, napojením sa na Bočnej ceste.
  • Začína pod Hradom Devín, pokračuje cez Úzky les na vrchol Devínskej Kobyly, obieha bývalú vojenskú základňu, pokračuje na severovýchod cez Dúbravskú Hlavicu, Švábsky vrch a Jezuitské lesy ponad mestské časti Dúbravka a Karlova Ves cez Mlynskú dolinu a Horský park, pokračuje ponad Patrónku a Červený most až na Kamzík. Z Kamzíka ide na sever ako hrebeňovka Malých Karpát cez Pezinskú Babu, Záruby, Dobrú vodu, až k Štefánikovej mohyle v Brezovej pod Bradlom a pokračuje naprieč celým Slovenskom v dĺžke 770 km, končiac v Duklianskom priesmyku na hranici s Poľskom.

Ako sa dostanete na Devínsku Kobylu?

• Z Dúbravky sa na Devínsku Kobylu dostaneme od Kultúrneho domu sledovaním žltej značky, okolo Dúbravského kostola k rázcestiu Dúbravská Hlavica, odkiaľ pokračuje červená značka popri bývalej vojenskej ceste až na Devínsku Kobylu.
  • Z Karlovej Vsi-Kútiky červenou značkou cez Jezuitské lesy, Švábsky vrch, rázcestie Dúbravskej Hlavice až na Devínsku Kobylu.
  • z Dlhých Dielov modrou značkou po okraji lúky Kráľovej hory až k razcestiu Jezuitské lesy, odkiaľ sa pokračuje červenou značkou na vrchol Devínskej Kobyly.
  • Od Hradu Devín červenou značkou cez Námestie práce k rázcestiu Úzky les až na rázcestie Devínskej Kobyly 490 m n. m., odkiaľ bude po dodatočnom značení pokračovať iná značka na  vrchol Devínskej Kobyly 514 m n. m. s Vyhliadkovou vežou Devínska Kobyla.